Bekymring

Ta kontroll over bekymringene!

Ingen angstlidelse uten bekymring. Så enkelt er det faktisk. Nesten.

Bekymring er en drivende komponent ved alle angstlidelser. Jo mer du bekymrer deg, jo mer engstelig vil du kjenne deg. Du blir god til å oppdage farer. Til å se for deg hva som KAN skje. Til slutt kan du gjøre det nesten automatisk. Og når du har kommet dit, kan det føles helt umulig å stoppe tanketoget.

For du har sikkert prøvd å stoppe bekymringene. Men hvordan få det til? Det er mange fallgruver å gå i. Men det er faktisk ikke så veldig vanskelig å ta kontroll over bekymringene hvis du bare vet hvordan. I metakognitiv terapi gir vi deg en steg for steg oppskrift, ja en manual, som viser deg hvordan du skal få det til.

Hvordan vet du at du bekymrer deg for mye?

  • Du føler deg konstant engstelig og urolig.
  • Du bruker mye tid på å planlegge hvordan du skal unngå og takle diverse ting som kan gå galt.
  • Du prøver å distrahere deg, men får det ikke til.
  • Det føles ut som du har mistet kontroll over bekymringene.
  • Av og til tror du at du holder på å bli gal.

metakognitiv terapi for bekymring

I metakognitiv terapi gir vi deg enkle og konkrete øvelser og hjemmeoppgaver som lærer deg å ta kontroll over bekymringene, slik at du kan bestemme selv når og hvor mye du vil bekymre deg.  

MEN MINE BEKYMRINGER ER REELLE

Selv om du har ekte problemer, trenger du ikke bekymre deg hele tiden. Faktisk kan det være lurt å legge fra seg bekymringstankene en stund, slik at du kan samle energi til å håndtere problemene du står overfor. For det er handling, og ikke bekymring som løser problemer.

Hvis du vil ha hjelp til å ta kontroll over bekymringene dine, kan du enkelt bestille en time direkte i vår kalender.

Vi tilbyr time i Oslo og Online

KONTAKT

TELEFON

Ma. - Fre. 09:00 - 17:00

EPOST

Svar innen 24 timer

ADRESSE

Slemdalsveien 70A
0370 OSLO

SEND MELDING

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.