Grubling

Stopp grublingen og føl deg bedre!

Tenker du hele tiden? Analyserer og grubler over de minste ting? Sliter du med å være til stede der du er? For mye grubling kan gjøre deg utslitt og deprimert. Du trenger mentale pauser for å ha det bra, og for å samle mentalt overskudd.

Grubler jeg for mye?

Kjenner du deg igjen i noen av påstandene under? I så fall vil du kunne få det bedre ved å bruke mindre tid på grubling. Du:

  • Klarer ikke slutte å gruble, selv når du vil.
  • Har tankekjør.
  • Sliter med å få sove på kvelden.
  • Klarer ikke helt være til stede der du er.
  • Tenker at det må være noe galt med deg, siden du grubler så mye.
  • Av og til føles det som om du holder på å bli gal av grubling.

Tenker du at grubling er en del av din personlighet? Det kan føles sånn, men vår erfaring tyder på at det er feil. Grubling er en mental uvane som er ganske lett å vende hvis du har de rette strategiene.

I metakognitiv terapi lærer du:

  • Hvordan du selv kan bestemme når, og hvor mye du skal gruble.
  • Enkle øvelser og oppgaver som hjelper deg å ta tilbake kontrollen over din oppmerksomhet.

Få verktøyene du trenger for å oppnå mer tilstedeværelse, mental ro, og overskudd. Du kan enkelt bestille en time i vår kalender, eller skrive deg på vår venteliste.

"Ofte når vi sliter med psykiske vansker har vi kjørt oss fast i et spor som ikke leder noe godt sted. Men så fortsetter vi likevel, og stanger hodet i veggen med metoder som ikke fungerer. Hvis du har strevd med uro, angst, eller nedstemthet en stund, så kan det være bra å oppsøke hjelp. Vi vet hva som skal til for å få det bedre."

Bestill time nå!

Vi tilbyr time i Oslo og Online. Finn ut hvordan du kan bli bedre!

Noen av våre psykologer

Send oss en melding!

Lurer du på noe?

Få svar fra en av våre terapeuter innen to arbeidsdager. Du kan også sende en mail til info@mkt-oslo.no
Hei! Jeg heter Erik og er en av psykologene som kan svare deg på spørsmål relatert til terapi og bestillinger ved MKT-Oslo. Jeg ser frem til å høre fra deg.