Sosial angst

Sa jeg noe dumt?

Har du noen gang brukt en hel kveld på å prøve å finne svaret på det spørsmålet? Hvis du har sosial angst, så er du trolig en mester i overtenking.

Kanskje planlegger du også mye før du skal være sosial. Hva skal jeg si? Hvordan skal jeg si det? Hvordan skal jeg oppføre meg? Hvordan skal jeg unngå at det blir rart?

Du vil ikke være kjedelig, men heller ikke for mye. Så hvordan skal du knekke den sosiale koden?

VANLIGE SYMPTOMER VED SOSIAL ANGST:

  • Rødme, svette, skjelving.
  • Hjertebank.
  • Svimmelhet.
  • Jernteppe eller følelse av å gå inn i en boble.
  • Bekymring for at andre skal synes du er engstelig, klønete, eller rar.
  • Angst for ikke å klare å si noe, eller for å bable ukontrollert.

Kanskje du sliter med angst og symptomer i sosiale situasjoner? Eller kanskje du har det greit når du er sosial, men får angst etterpå? Angst kan slå ut på mange måter. Men EN ting er felles for alle som sliter med sosial angst, og det er følelsen av at det sosiale sliter deg ut.

Metakognitiv terapi for SOSIAL ANGST

I metakognitiv terapi vil du jobbe direkte med prosessene som driver sosial angst. Metoden fungerer raskere enn tradisjonell terapi, og har svært gode resultater.

I behandlingen lærer du:

  • Hva som opprettholder angsten din.
  • Å ta kontroll over grubling, bekymring, og overtenking.
  • En måte å styre oppmerksomheten din på som gir mindre angst, og som gjør at du tar inn informasjon fra sosiale situasjoner på en mer riktig måte.
  • Steg-for-steg veiledning i hva du skal gjøre for å få det bedre.
  • En plan for hvordan du kan unngå tilbakefall.

Du kan enkelt bestille en time i vår kalender,eller skrive deg på vår venteliste.

Vi tilbyr time i Oslo og Online

KONTAKT

TELEFON

Ma. - Fre. 09:00 - 17:00

EPOST

Svar innen 24 timer

ADRESSE

Universitetsgata 24
0162 OSLO

SEND MELDING

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.