Søvnproblemer

SØVNPROBLEMER

Så mye som en av tre voksne får søvnproblemer i løpet av livet. Som oftest går søvnproblemene over etter en periode, men de kan også være kroniske eller tilbakevendende.

Til tross for at forskning har vist at kognitiv terapi og søvnhygieneråd er den mest effektive behandlingen for søvnproblemer, er det få som får tilbud om dette. Den vanligste behandlingen er fortsatt medisiner.

Metakognitiv terapi mot søvnproblemer

Vi anbefaler som regel å prøve søvnhygieneråd i en periode før du oppsøker behandling. Men hvis du fortsatt sliter med søvnen til tross for at du har fulgt søvnhygieneråd en periode, kan det være en ide å prøve metakognitiv terapi. Det samme gjelder hvis du ikke har fått god effekt av sovemedisin, eller hvis du vet at det er problemer med å legge fra deg tanker som hindrer deg i å sove godt.

For ofte kan det være tankekjør, grubling, og bekymring som skaper eller vedlikeholder søvnproblemer. For mye tankespinn kan gjøre det vanskelig å sovne, føre til at du sover lett, og at du våkner tidlig.

I metakognitiv terapi hjelper vi deg å få kontroll over tankekjør både på dagtid og på natt, slik at du kan få tilbake en naturlig søvn.

Kontakt oss gjerne hvis du ønsker mer informasjon, eller bestill en time direkte i vår kalender.

Vi tilbyr time i Oslo og Online

KONTAKT

TELEFON

Ma. - Fre. 09:00 - 17:00

EPOST

Svar innen 24 timer

ADRESSE

Slemdalsveien 70A
0370 OSLO

SEND MELDING

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.