Søvnproblemer

Får ikke sove uansett hva jeg gjør!

Kan du ikke huske sist du våknet uthvilt? Har du prøvd alle "vanlige" tips og råd, uten at det hjelper? Ofte kan tankekjør, grubling, og bekymring være en del av det som skaper eller vedlikeholder søvnproblemer. Tankespinn kan gjøre det vanskelig å sovne, det kan føre til at du sover lett, og at du våkner tidlig. Det å følge FOR mange regler og rutiner knyttet til søvn kan også opprettholde problemet.

Metakognitiv terapi mot søvnproblemer

Hvis du fortsatt sliter med søvnen til tross for at du har fulgt søvnhygieneråd en periode, kan det være en ide å prøve metakognitiv terapi. I metakognitiv terapi lærer du:

  • Å ta kontroll over bekymring, grubling, og tankekjør.
  • Å slippe taket i tankene slik at du kan sovne.
  • Hvordan søvn skal bli et tema som tar mindre plass i livet ditt.

Hvis du mistenker at det er problemer med å legge fra deg tanker som hindrer deg i å sove godt, er metakognitiv terapi metoden for deg.

I metakognitiv terapi hjelper vi deg å få kontroll over tankekjør både på dagtid og på natt, slik at du kan få tilbake en naturlig søvn.

Høres dette ut som noe for deg? Da kan du enkelt bestille en time i vår kalender.

"Ofte når vi sliter med psykiske vansker har vi kjørt oss fast i et spor som ikke leder noe godt sted. Men så fortsetter vi likevel, og stanger hodet i veggen med metoder som ikke fungerer. Hvis du har strevd med uro, angst, eller nedstemthet en stund, så kan det være bra å oppsøke hjelp. Vi vet hva som skal til for å få det bedre."

Bestill time nå!

Vi tilbyr time i Oslo og Online. Finn ut hvordan du kan bli bedre!

Les også

No items found.

Noen av våre psykologer

Send oss en melding!

Lurer du på noe?

Få svar fra en av våre terapeuter innen to arbeidsdager. Du kan også sende en mail til info@mkt-oslo.no
Hei! Jeg heter Erik og er en av psykologene som kan svare deg på spørsmål relatert til terapi og bestillinger ved MKT-Oslo. Jeg ser frem til å høre fra deg.