Er metakognitiv terapi for meg?

May 12, 2020

Er du engstelig, deprimert, eller har lav selvfølelse?

Bruker du mye tid og energi på katastrofetenking og krisemaksimering?

Har du negative tanker som plager deg?

Stresser og planlegger du mye?

Må du distrahere deg for å få fred i hodet?

Har du vonde minner du ikke kan glemme?

Går du gjennom samtaler og hendelser på repeat i hodet?

Tenker du mye på at du kjenner deg sliten, og deprimert?

Synes du det er vanskelig å fokusere bort fra symptomer?

Har du dårlig konsentrasjon og hukommelse?

Sliter du med å sovne på grunn av tankekjør?

Føler du deg lite til stede når du er sammen med venner og familie?

Er du mer opptatt av å finne ut hvordan du kan få det bedre enn å snakke om hva som har skjedd i fortiden?

Hvis du kan svare ja på noen av spørsmålene over, vil metakognitiv terapi være et godt valg for deg.

mer effektivt enn kognitiv terapi

Metakognitiv terapi er en banebrytende videreutvikling av kognitiv terapi. Nyere forskning viser at metakognitiv terapi fungerer raskere og bedre enn kognitiv terapi for angst, depresjon, selvbildeproblematikk og traumer. I stedet for å jobbe med hver enkelt tanke og følelse, jobber vi i metakognitiv terapi med prosessene som skaper og vedlikeholder negative tanker og følelser. Dette gjør at behandlingen blir mer virksom og tar kortere tid.

Metoden er effektiv, forskningsbasert, og forteller deg steg for steg hva du skal gjøre for å bli komme løs fra negative følelser og tankeoppheng.

Hvis dette høres ut som noe for deg, kan du enkelt bestille en time i vår kalender. Vi tilbyr også effektiv gruppeterapi for deg som sliter med bekymring, angst, og stress.

LES OGSÅ