Er metakognitiv terapi for meg?

May 12, 2020

Er du mer opptatt av å finne ut hva du kan gjøre for å få det bedre enn å snakke om hva som har skjedd i fortiden?

Kjenner du deg engstelig, deprimert eller har lav selvfølelse?

Bekymrer du deg for mye?

Har du negative eller forstyrrende tanker som plager deg?

Er du stresset? Eller er du stresset over at du stresser for mye?

Føler du at du må distrahere deg for å få fred i hodet?

Har du plagsomme minner du ikke klarer å glemme?

Går du gjennom samtaler og hendelser om og om igjen i hodet?

Grubler du over at du kjenner deg sliten, nedstemt eller energiløs?

Synes du det er vanskelig å fokusere bort fra symptomer?

Har du dårlig konsentrasjon og hukommelse?

Sliter du med å sovne på grunn av kvernende tanker?

Føler du deg lite til stede når du er sammen med venner og familie?

Leter du etter en en behandling som kan hjelpe deg, som er effektiv, forskningsbasert, og som forteller deg steg for steg hva du skal gjøre for å få det bedre? 

Hvis du kan svare ja på noen av spørsmålene over, er metakognitiv terapi for deg.

mer effektivt enn kognitiv terapi

Metakognitiv terapi er en videreutvikling av kognitiv terapi. Nyere forskning viser at metakognitiv terapi fungerer raskere og bedre enn kognitiv terapi i behandling av angst, depresjon, selvbildeproblematikk og traumer. I stedet for å jobbe med hver enkelt tanke og følelse, jobber vi med tankeprosesser og andre prosesser som skaper og opprettholder negative tanker og følelser. Dette gjør at behandlingen blir mer effektiv og tar kortere tid.

Hvis dette høres ut som noe for deg, kan du enkelt bestille en time i vår kalender. Vi tilbyr også effektiv gruppeterapi for deg som sliter med bekymring, angst, og stress.

LES OGSÅ